Ülemiste keskus on tänavu läbimas üht suurimat kaupluste uuendust pärast 2019. aasta laiendust. Ainuüksi sellel sügisel uuendatakse 4 kauplust, lisandub 2 elamusteenust ning tuuakse turule üks uus kaubamärk.
Emori värske Tallinna kaubanduskeskuste seire 2025 uuringu põhjal on Ülemiste keskus juba üle kümne aasta Tallinna ja Harjumaa elanike eelistatuim ostukoht pea kõigis kaubakategooriates – sealhulgas moes, elektroonikas, kodukaupades ja sporditarvetes. Samuti käiakse Ülemiste keskuses kõige enam söömas, mis näitab, et külastajad väärtustavad keskuse mitmekülgsust ja võimalust ühendada ostlemine toiduelamusega.
Kuigi Ülemiste positsioon piirkonna eelistatuima ostukohana on jätkuvalt tugev, ei ole keskus loorberitele puhkama jäänud. Vastupidi – uuendused, uued brändid ja eksklusiivsed kontseptsioonid on osa keskuse teadlikust strateegiast pakkuda külastajatele parimat võimalikku elamust. „Tarbija väärtustab oma aega järjest rohkem ning soovib teha mitut tegevust ühes kohas. See muudab ka meie kui kaubanduskeskuse rolli,” rääkis Ülemiste keskuse juht Guido Pärnits.
Kaubanduskeskuste seireuuringu tulemused näitavad, et tarbijad eelistavad keskuseid, kus lisaks ostlemisele saab ka aega veeta – Ülemiste keskuse edu kinnitab, et selline lähenemine töötab.
Nii on Ülemiste keskuses selle aasta jooksul uksed avanud juba viis uut kauplust ning kaks teenuse- ja toidukohta. Lisaks on aasta algusest alates kaheksa poodi laienenud suuremale kaubanduspinnale või uuendanud oma kaupluse kontseptsiooni, mitmed neist on Eestis või koguni Baltikumis ainulaadsed.
Eksklusiivsed kontseptsioonid kui konkurentsieelis
Muutunud ootus füüsilisele kauplusele ja ostukeskusele paneb ka jaemüüjaid tegema strateegilisi investeeringuid uutesse kontseptsioonidesse. Pärnitsa sõnul on uuendused kaupmeestele vajalikud eelkõige selleks, et hoida klientide huvi ja vältida pikemas perspektiivis müügi langust.
„Uuendused aitavad brändil ja keskuse tervikpildil ajaga kaasas käia – need loovad värskust ja tõstavad klientide tähelepanu. Mitmel juhul oleme näinud, et pärast renoveerimist või uue kontseptsiooni avamist kasvab kaupluse külastatavus ja müük märgatavalt. Pikaajaliselt on eesmärk aga ennekõike müügi stabiilsuse ja konkurentsivõime säilitamine,” selgitas Ülemiste keskuse juht.
Ülemiste keskuses on sel aastal uksed avanud näiteks C&C (endine iDeal), Eesti ainus Apple Premium Partner flagship-salong, Build-a-Bear Workshop töökoda (XS Mänguasjad), kus lapsed saavad ise omale pehme sõbra valmistada ja Calvin Klein lifestyle kontseptsiooniga kauplus, mida mujal Eesti turul ei leidu. Juba 1. novembril avab uksed aksessuaaride kauplus DRM-LND.
Keskuses on ka uuenenud Juku mänguasjakeskus, mis tõi oma kauplusesse eraldi LEGO brändikontseptsiooni ning uutest kauplustest paistavad silma S’NOB, mis pakub skandinaavia disainbrände, peredele suunatud ehete ja kingituste butiik JEWELS & GIFTS by Lara ning Pandora ja GIVEN uuenenudboutique-kontseptsioonidega.
Armastatud lasterõivaste bränd Polarn O. Pyret on Ülemiste keskuse kaupluses integreerinud oma tavapoodi ka ringmajanduse mudeli. Märtsis avati second-hand osakond, mis Skandinaaviariikides on kaubanduse tavapärane osa. Nii on võimalik soetada riideid soodsamalt või suunata lapse väikseks jäänud riided teisele ringile.
Oktoobri alguses avas taas oma kaupluse terve suve renoveerimises olnud H&M, mis esindab brändi flagship-kontseptsiooni – see tähendab nii uuenenud poeformaati kui ka laiemat ja erilisemat tootevalikut. Ligikaudu 30% selle poe kaupadest on saadaval ainult Ülemiste keskuses, mis toob Eesti tarbijani valiku, mida teistes H&M-i kauplustes ei pakuta. Uuenenud pood kinnitab rahvusvaheliste kettide jätkuvat usku Eesti turgu ja valmisolekut investeerida kaasaegsetesse, klienti kõnetavatesse kontseptsioonidesse.
Majanduslikult huvitav trend on, et üha enam jõuavad kaubanduskeskusesse ka kauplused ja teenused, mis varasemalt on tegutsenud üksikpoodidena. Nii näiteks avas septembris ka Ülemiste keskuses uksed armastatud Laste Maailm, mis on oma 80-aastase ajalooga Eesti vanim lasterõivaste kett.
Lisandunud on ka uusi meelelahutusvõimalusi – näiteks avas oma uksed Trampolino minibowling, mis laiendab keskuse peredele ja sõpruskondadele mõeldud ajaveetmise valikut. Peagi avavad nad ka kolmanda põgenemistoa, mis pakub külastajatele uusi elamuslikke väljakutseid ja toob keskuse vaba aja veetmise võimalustesse veelgi mitmekesisust.
Guido Pärnitsa sõnul näitab see, et kaubanduskeskustel nähakse üha suuremat rolli oma kasvustrateegias ning kaupmeestel tuleb pidevalt mõelda sellele, kuidas pakkuda uusi kontseptsioone ja elamusi.