Kantar Emori värskest Tallinna kaubanduskeskuste trendiuuringust selgub, et Ülemiste keskus on ka sel aastal liider nii tuntuse, ostjaskonna kui ka kuvandi osas.
Ülemiste keskus on Kantar Emori uuringu kohaselt jätkuvalt kõige tuntum ja laiema ostjaskonnaga Tallinna kaubanduskeskus ning eristub konkurentidest kõige mitmekesisema valiku poolest, olles kogu perele sobivaks ostukohaks.
Uuring näitas, et internetis vähemalt kord kuus oste tegevate inimeste arv on tänavu langenud, sarnanedes üle-eelmise aasta tulemusele – seegi suundumus toetab nn tavakaubandust esindavate kaubanduskeskuste elujõudu.
Kantar Emori sõnul on kaubanduskeskuste tähtsus kaupade ja teenuste tarbimisel jätkuvalt kõrge – lõviosa ehk üle 80% elanikest teeb oma ostud keskustest. Samas on kiirelt kerkinud hinnad mõjutanud kõikide suuremate kaubanduskeskuste hinnakuvandit ebasoodsuse suunas. Samuti on sel aasatal märgata väikest langust keskuste söögikohtade külastajaskonna seas.
2022. aasta sügisel on Tallinna ja Harjumaa elanike seas populaarseim ostukoht jätkuvalt Ülemiste keskus, mida peab parimaks tööstuskaupade ostukohaks 34 protsenti elanikest. Olulise vahega järgnevad liidrile teised pealinna suured kaubanduskeskused, järgmiste esikolmikusse kuuluvate keskusete mainitud näitaja oli vastavalt 24 ja 22 protsenti.
Ülemiste keskus on kõige tuntum Tallinna kaubanduskeskus, mida teab nimetada 74 protsenti Tallinna ja Harjumaa elanikest. Ülemiste keskuse kõige tugevamateks kaubagruppideks on uuringu kohaselt riided, jalatsid ning spordi ja vabaajakaubad. Samuti ollakse liidripositsioonil lastekaupade ja kodumasinate-koduelektroonika kaubagrupis.