Hea aeg meile külla tulla, sest keskuses on rahulik.

Poed 10-21, P 10-19

Rimi 8–22

Majaplaan Otsi

Põldma Kaubanduse juht Heinar Põldma: 20 aastaga oleme Ülemiste keskuses müünud rohkem kui 200 000 teksapaari!

15.04.2024

Eesmärgid peavad olema suured, usub armastatud kaubamärkide Tommy Hilfigeri, Calvin Kleini, Guessi, Camel Active, Mustang, Tom Tailori maaletooja Heinar Põldma, kelle juhitud Põldma Kaubandus on mitmel korral jõudnud Eesti TOP 100 ettevõtte sekka ning võitnud Äripäeva jaekaubanduse TOPi.

 

Põldma Kaubandus on korduvalt olnud Äripäeva edukate ettevõtete TOPis. Kas sinna jõudmine oli eesmärk?

Aastal 2002 oli meil üle Eesti seitse kauplust. Me olime väike ettevõte ja ma lugesin äriõpikust, et tuleb mõelda suurelt. Siis me otsustasime ettevõtte töötajatega, et paneme endale ka ühe suure eesmärgi – näiteks jõuda TOP 100 ettevõtte hulka. Toona olid seal enamuses suured välisfirmad ja seadsime endale realistlikuma eesmärgi – jõuda TOP 500 sekka. See oli selline lõbus unistus, mille täitumist me ise ka ei uskunud, kuniks avastasime, et olemegi jõudnud 10 aastaga TOP 100 ettevõtte sekka. See oli suur üllatus, mis põhines ikkagi meie tublide töötajate suurtel jõupingutustel ja meie heade partnerite, nagu ka Ülemiste keskus, heale koostööle.

 

Põldma Kaubandus tähistab kohe 30. sünnipäeva. Poekett Denim Dream on aga sama vana kui Ülemiste keskus. Kui oluline roll on Ülemistel Denim Dreami edus?

Ma mäletan, et keegi kunagi ütles, et kõige parem reklaam on see, kui sul on heas kaubanduskeskuses hea asukoht. Kui Ülemistes käib aastas 7,6 miljonit külastajat ja kui pooledki neist käivad meie kauplustest mööda, siis see on 3,5 miljonit inimest. Peab väga palju maksma, et näiteks tele- või raadioreklaamiga samasuguse arvu inimesteni jõuda. Seega, võib küll öelda, et Ülemiste on Denim Dreami turundamisele omajagu kaasa aidanud.

 

Mis siis järgmine eesmärk või unistus on?

Unistuste ja eesmärkide vahe seisneb selles, et eesmärk pannakse ka ajaliselt paika ning millal ja milliste tegevustega pead selle eesmärgi saavutama. Unistamine on aga selline tore tegevus ilma ajaliste piiranguteta. Meie otsustasime 2014. aastal, et paneme endale eesmärgiks jõuda 100 miljoni eurose käibeni. Plaanisime sinna jõuda 15 aastaga. Üks unistus on olnud ka meie Denim Dreami keskus, mille avamine saab loodetavasti teoks selle aasta augustis. Selle saavutamine võttis aega 5 aastat!

 

Moekaubandusel vist hetkel kõige paremini ei lähe?

Moekaubanduses on tõesti praegu raske, sest kulud kasvavad, aga kaupluste külastatavus üldjuhul väheneb. Šoppamine on moest ära läinud. Siin tulebki hakata mõtlema, et kuidas hakkama saada. Ma usun, et lahendus on muuta meie tegevus efektiivsemaks tehisintellekti abil. Kui praegu on meil teenindus-, juhtimis- ja brändide moekoolitused, siis 1. septembrist algavad meie töötajatele ka tehisintellekti koolitused.

 

Praegu räägitakse väga palju ka jätkusuutlikkusest.

Me pöörame sellele väga palju tähelepanu, sest tahame, et meie tooteid ei ostetaks üheks hooajaks, vaid neid kantaks ikka mitu aastat. Denim Dreami brändijuht õppis TalTechis kangaste materjalitehnoloogiat ja tema doktoritööks oli uue teksakanga loomine. Nüüd, nädal tagasi, saime esimese proovipartii – 50 meetrit kangast, mis on tavakangast 30 protsenti vastupidavam. Teeme sellest kangast spetsiaalse teksa kollektsiooni Denim Dreami 30. juubeliks.

 

Kui teksapüksid igavesti vastu peavad, kuidas siis inimest poodi meelitada uusi pükse ostma?

Igavesti vaevalt, et midagi vastu peab, aga ma arvan, et inimesel võiks olla igapäeva klassikalised riided, mis teevad teda kenamaks ja peavad kaua vastu. Uuel hoojal saab inimene osta juurde ka trendirõivaid, et tunda ennast moekana ning tunda rõõmu keskuses šoppamisest.

 

Kas 20 aastat tagasi oli kohe näha, et Ülemistest saab Eesti populaarseim ostukeskus?

Seda me ei osanud ette näha, sest 2004. aastal seisis majandus paigal. Esimene aasta Ülemistes oli raske, kuid igal aastal nägime, et ta muutub aina paremaks ja lõpuks Eesti suurimaks. Kindlasti on siin meie kaupluste kõige parem käibe ja rendihinna suhe. Üldiselt võib öelda, et kui keskused pidevalt arenevad, läheb neil ka hästi ja see on kaupmehe jaoks ülimalt oluline. Guido Pärnits on teinud väga head tööd!

 

Ülemiste keskus on mitu korda tunnustanud Denim Dreami klienditeenindust. Klienditeeninduse kvaliteet on teile vist väga oluline?

Meil on Ülemistes üheksa kauplust ja see on oluline neis kõigis. Kõige aluseks on meie Ülemiste keskuse piirkonnajuhi Kairi suurepärane töö ja klienditeenindajate soov teha meie kliendid rõõmsaks. Meil on ka loodud süsteem, mis läbi töötajate koolituste ja premeerimise, loob kliendile hea teeninduse. Kaubanduses tagavad edu kolm võtmetähtsusega asja: õige bränd, ettevõtte partner ehk kaubanduskeskused ja teenindus, mida pakud. Kui need kolm kokku panna, siis oledki moekaubanduses edukas.

 

Põldma Kaubanduse puhul ei saa üle ega ümber moest. Te ise ettevõtte omanikuna olete hästi kursis, mis moes toimub?

Püüan olla moega kursis ja viibin alati kohal, kui meie Denim Dreami brändi peadisainer Svetlana esitleb uusi kollektsioone ja räägib, kust ta need ideed on ammutanud. Moetrendidest rääkides, siis sel aastal on aktuaalsed 50ndad, 80ndad, 90ndad ja 2000ndad ehk kõik on kokku segatud. Oversize-siluetid hakkavad asenduma naiselikumate siluettidega. Sel suvel on eriti populaarsed pastelltoonid nagu virsikutoonid, pistaatsia, sinised toonid. Täitsa kindel valik on üleni valge riietus.

 

Kust selline moehuvi pärineb?

Meie aja inimeste jaoks, kellele olid teksad staatuse ja kultuse sümbol, oli iseenesestmõistetav, et kõik kuulasid vinüülplaate, olid muusika-, teksa- ja riidesõbrad. Oma esimesed teksapüksid tegin 80ndatel, valgest purjeriidest. Väga lihtne oli, võtsin vanad püksid, harutasin lahti, panin laua peale, siis võtsin valge riide, panin sinna peale, lõikasin lahti ja vanaema Singeri õmblusmasinaga õmblesin kokku. Ainult et püksilukku oli raske ette õmmelda, sellega aitas õde. Aga käisin ringi ja väga uhke tunne oli. Sealt see tulebki. Sel ajal pidi kõike ise tegema – autot parandama ja riideid õmblema. Esimene suurem äri oli 1988. aastal Eesti lippude tootmine, siis hakkasime abikaasaga siiditrükiga T-särke tootma ja turustasime neid Ukrainas.

 

Kuidas te lõpuks Denim Dreami brändi loomiseni jõudsite?

Ma olen elu aeg olnud unistaja ja ettevõtlik hing ning lapsepõlvest saati igasuguse ettevõtlusega tegelenud. Ühel hetkel otsustasime sõbraga, et teeme rõivakaupluse. See oli tema idee ja tema õhutusel hakkasimegi tegutsema. Pool aastat olime koos, aga siis läks majanduslikult asi käest ja sõber otsustas sealt välja tulla. Oma brändi loomine oli mul kogu aeg mõttes – mäletan kui meil oli alles esimene kauplus, mõtlesin sellele. Kui oli viis, kümme kauplust, mõtlesin ma endiselt oma brändi loomisele. Tutvusin Soome BIG STAR maaletoojast ärimehega ja ma rääkisin talle, et tahaks oma brändi luua nagu on Lee Cooper, mis oli sellel ajal meie poeketi nimi, ning ta ütles, et Soomes on nii, et kui sul on juba 30 omanimelist kauplust, siis tasuks ka oma bränd teha, sest siis on võimalus suuremaid koguseid tellida ilma pankrotti minemata. See pani meid tegutsema ja 2014 lansseerisime oma rõivabrandi Denim Dream.

 

Milline teie müüdavatest kaubamärkidest on täna kõige populaarsem?

Kunagi tegime Lee Cooperi tuntuks ja see oli Eestis rõivastest populaarsuselt teisel kohal – esimesel oli siis Nike. Pärast Lee Cooperit tuli Tommy Hilfiger, siis Guess ja peale seda Calvin Klein. Need kolm on täna meie suurimateks brändideks jäänud ja nende kõrval, 4. kohal, Camel Active ja siis meie Denim Dreami oma bränd. Mullu müüsime koguseliselt näiteks kõige rohkem Tommy Hilfigeri teksapükse.

 

Olete teksapükste müüginumbrid kokku ka lugenud?

2023. aastal müüsime Ülemiste Denim Dreamis 6820 paari teksapükse. 20 aasta jooksul on Ülemistes kõigis meie poodides kokku müüdud aga üle 200 000 teksapaari.

 

Te tundute siis teadvat, mida eestlane kannab ja mida kunagi selga ei pane.

Vanasti muutus maailm väga kiiresti. 30 aastat tagasi olid moes alt laienevad püksid. Me siis ostsime neid sisse, aga kui püksid saabusid, oli mood juba möödas ja keegi ei soovinud osta neid ebamoodsaid sametist pükse. Minu abikaasa pakkus välja idee, et õmbleme püksid ise ringi. Ultramoodsat üldiselt ei osteta, aga eri vanusegrupid reageerivad moele erinevalt. Meie klientuur on hästi mitmekülgne, kuid põhiline sihtrühm on 35-45aastased ja nemad tahavad klassikalisi rõivaid, mida saaks pikka aega kanda. Meie eesmärk on muuta klient ilusamaks, aga vahel need kõige trendikamad asjad ei muuda inimest ilusamaks.

 

Denim Dream pood pidi alguses olema hoopis teise nimega

2004. aastal otsustasime teha multibrändi kaupluse ja vajasime selleks uut nime. Tellisime reklaamifirmalt nime ja pakuti nime Jeansline. Kuna see nimi meile väga ei meeldinud, siis viisime oma töötajatega läbi ajurünnaku uue nime leidmiseks. Kõige naljakam, mis ajurünnaku käigus tuli, oli Rakvere Leitsak. Siis pani keegi aga üheks sõnaks Denim ja sinna kõrvale tekkis igasuguseid variante kuni lõpuks meie piirkonna juht hüppas püsti ja teatas “Denim Dream!“. Ja nii oligi – nimi oli leitud.

 

 


Uudised

29.04.2024

Tiia Nõmm: rohelise mõtteviisi juurutamisel tuleb inspireerida ja nügida, aga ei tohi inimestele närvidele käia!

Ülemiste keskus ei ole keskkonnasõbralik ainult paberil, vaid looduse hoidmise nimel teeb iga päev tööd nii tehisintellekt, usin mesilaspere kui ka keskuse juhtkond, kes soovib, et kunagisest rä...
Loe edasi
24.04.2024

Ülemiste pikaaegne töötaja: ma olen meie keskuse fänn!

Eesti üks suuremaid kaubanduskeskusi Ülemiste keskus avati 20 aastat tagasi, Euronics koos sellega.
Loe edasi
22.04.2024

Milliseid riideid kandsime me 20 aastat tagasi? Kas toonased moeröögatused tulevad tagasi?

Nullindad tundub juba kauge minevik, aga kui siiski meenutama hakata, kuidas me toona riides käisime, tundub vahe praegusega väga suur.
Loe edasi
Vaata kõiki uudiseid

Kuidas meie juurde tulla

Linnaliinibussid nr 2, 7, 15, 45, 49, 64, 65

Tramm nr 2 ja nr 4 (Lähim peatus „Majaka põik“)

Rongiga peatusesse “Ülemiste”

Väliparklas, parkimismajas ja maa-aluses parklas saab tasuta parkida viis tundi, seejärel muutub parkimine tasuliseks.

Keskuse juures asuvad turvalised Bikeep rattaparklad

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.