Jõulueelne ostumaraton on täies hoos ning Ülemiste keskuse kaupmehed paljastavad, milliseid kaupu eestimaalased sel aastal kõige innukamalt kingikottidesse koguvad. Üllataval kombel on mõned jõuluklassikud saanud endale täiesti uue hingamise.
Padelivarustus uue spordiala huvilistele, robottolmuimejad ja üha suurema diagonaaliga telerid – need on vaid mõned näited sellest, mida Eesti inimesed sel aastal jõulukinkideks valivad. Samas pole kuhugi kadunud ka igihaljad klassikud nagu LEGO, kvaliteetehted ja head raamatud.
Uus kirjandus ja lauamängud
Apollo kaupluste ostujuht Annika Pilt tõi välja, et müüke on kasvatanud kõige enam lastekirjandus ning seltskonnamängud. Tõeline hitt on Riikka Jäntti „Väikese hiire” sari uue jõuluraamatuga.
Tema sõnul on jõuluvana kingikotti leidnud tee ka Fred Jüssi kinkeraamat „Mõttemustrid”, Toivo Tänavsuu „Arstitudengipäevik” ning Mari Ojasaare südamlik lasteraamat „Sõprust otsides”.
„Lauamängude osas on jätkuvalt populaarsed erinevad UNO mängukaardid, Hitster ning uue mänguna edetabeleid vallutanud lauamäng „15 küsimust”,” lisas Pilt.
Pokémoni kaardid ja nuputamismängud
XS Mänguasjad turundusjuht Karolin Rohesalu sõnul on selle aasta suurimaks hitiks kujunenud Pokémoni kogumiskaardid – huvi on aastaga kasvanud koguni kolm korda. Ka LEGO püsib kindla valikuna, eriti City lennukikomplekt ning Botanical kollektsiooni lillekomplektid.
„Pisikestele kingitakse enim Gabby’s Dollhouse nukumaja ja mängukomplekte, samas kui veidi suuremate laste puhul on selgelt kasvanud huvi nuputamismängude, eriti erinevate Rubiku kuubiku variatsioonide ja teiste mõistatusmängude vastu,” lisas Rohesalu.
Suuremad ekraanid, targemad kodused abilised
Euronicsi esindaja Martin Soom rääkis, et telerite diagonaalid on aastatega selgelt suuremaks läinud – populaarsed on 65-tollised ja suuremad ekraanid. Uue trendina on kingituste nimekirja lisandunud robottolmuimejad. Populaarsemate kingituste seas on ka mängukonsoolid nagu PlayStation 5, kvaliteetkõrvaklapid, kuumaõhufritüürid, elektrilised hambaharjad, pardlid, lihaste masseerijad ja päevavalguslambid.
Tervisetooted ja apteegikosmeetika
Südameapteegi turundus- ja kommunikatsioonijuht Enel Kolk tõdes, et klientide jõulukingivalikutes paistavad sel aastal silma apteegikosmeetika, vitamiinid ning kinkekomplektid. Kosmeetikatoodete müük on detsembris kasvanud pea kolmandiku võrra.
„Lisaks kosmeetikale ja vitamiinidele ostetakse kingiks üha sagedamini ka tervisenäitajaid jälgivaid seadmeid. Vererõhuaparaadid ja inhalaatorid on praktilised kingid, mis pakuvad turvatunnet ning on eriti hinnatud eakate, väikeste lastega perede ja terviseteadlike inimeste seas,” lisas Kolk.
Spordivarustus ja aktiivne elustiil
Sportlandi turundusjuht Sigrid Kupenko sõnul lähevad jõulude ajal hästi kaubaks kõik praktilised asjad. Populaarsed on joogipudelid, uue trendina otsitakse padelivarustust. Jalatsites ihaldavad kingisaajad Nike Air Force 1 ja New Balance’i 1906R mudelit. Jalgpallifännidele soovitab ta aga 2026. aasta MM-i ametlikku jalgpalli.
„Kui valik jääb viimasele minutile, siis tavaliselt haaratakse kaasa sokke, mütse, kindaid, pesu – võib julgelt tulla ka vahetult enne sulgemist. Meie teenindajad teavad, mis on need viimase hetke kõige õigemad kingitused,” julgustas Kupenko.
Ehted: emotsioonid, mida pärandada
Goldtime’i turundus- ja kommunikatsioonijuht Kaisa Mõru tõi välja, et enimmüüdavad jõuluehted on kuldkõrvarõngad ja -kaelaketid – inimesed eelistavad kinkida emotsioone, mida saab anda põlvest põlve. Kuna jõulud on populaarne kihlumiste aeg, on ka kihlasõrmuste müük oodatult kõrge.
„Brändidest on kiiresti populaarsust kogunud Swarovski, mille enimmüüdud toode on Ariana Grande kollektsioonist pärit kaelakee pärlite ja Swarovski kristallidega. Lasteehetest valitsevad Frozeni ja Stichi motiivid,” lisas Mõru.
Kinkekaart – viimase hetke päästja
Ülemiste keskuse turunduse ja vastutustundliku ettevõtluse juht Tiia Nõmm märkis, et nädal enne jõule tõuseb kinkekaartide ostuhuvi tavapärasega võrreldes mitu korda. See annab saajale võimaluse ise endale kõige meelepärasem kink välja valida. „Kui kingi valimine on viimasele hetkele jäänud ning poodi enam ei jõua, on alati variant ka e-kinkekaart – selle saab kohe kätte ning otse kingisaajale saata,” soovitas Nõmm.